Okręgowa Izba Aptekarska w Warszawie przypomina, że w przypadku jakiejkolwiek zmiany rozkładu godzin pracy apteki ogólnodostępnej (lub jej zamknięcia), ustalonego w trybie art. 94 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (Dz.U. z 2019 r. poz. 499 ze zm.) przez właściwą dla lokalizacji apteki radę powiatu, o zmianie należy zawiadomić następujące podmioty:

  • starostwo powiatowe (urząd miasta w przypadku miasta na prawach powiatu) właściwe ze względu na lokalizację apteki 
  • Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego
  • Mazowiecki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia
  • Okręgową Izbę Aptekarską w Warszawie

Zawiadomienie powinno być podpisane nie tylko przez kierownika apteki, ale również przez osobę uprawnioną do reprezentowania przedsiębiorcy prowadzącego aptekę (chyba, że kierownik apteki jest jednocześnie osobą uprawnioną w tym zakresie).

Zawiadomienie można przesłać jako skan pisma pocztą mailową lub wysłać pocztą tradycyjną.

O powrocie do stałych godzin pracy apteki (ponownego jej otwarcia) należy również zawiadomić powyższe podmioty z chwilą ustania przyczyn zmian w zakresie godzin pracy.

Sylwester Majewski

Radca prawny OIA w Warszawie

Leave a reply