Szanowni Państwo,

w minionym tygodniu (11 kwietnia) z inicjatywy Naczelnej Izby Aptekarskiej i Fundacji Aflofarm rozpoczęła się pierwsza w historii zawodu farmaceuty ogólnopolska kampania wizerunkowo-edukacyjna – „Po pierwsze farmaceuta”. Elementem kampanii jest raport będący wynikiem badania przeprowadzonego przez agencję Biostat na zlecenie organizatorów kampanii.

Wynika z niego, że tylko 10 procent Polaków chodzi do apteki po poradę. Wiedzę na temat leków czerpiemy głównie z Internetu. Polacy ufają farmaceutom, ale nie wiedzą, czego mogą od nich oczekiwać. W istocie, aż trzy czwarte Polaków kojarzy pracę farmaceuty przede wszystkim ze sprzedażą leków. Trzykrotnie mniej (27%) – z udzielaniem fachowych porad na ich temat. Nie wiedząc, że specjalistę od leków mają na wyciągnięcie ręki, informacji o działaniu leków czy skutkach ubocznych pacjenci szukają przede wszystkim w Internecie (64%). Farmaceuta/apteka jako źródło wiedzy o lekach wymieniany jest jedynie przez 34% Polaków.

   Chcemy pokazać polskim pacjentom, że mogą oczekiwać od nas czegoś więcej, że nasze kompetencje i uprawnienia nie sprowadzają się jedynie do wydawania leków. To pierwsza tak nowoczesna i korzystająca z tak licznych kanałów dotarcia kampania samorządu aptekarskiego w Polsce podkreśla prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej Elżbieta Piotrowska-Rutkowska.

Kampania edukacyjna „Po pierwsze farmaceuta”, prowadzona wspólnie przez Naczelną Izbę Aptekarską i Fundację Aflofarm, ma za zadanie wzmocnić wizerunek zawodu farmaceuty w Polsce. Będzie realizowana do września przy użyciu różnorodnych środków i kanałów komunikacji. Raport Farmaceuta w Polsce. Ogólnopolskie badania wizerunkowe 2019 jest jednym z nich.

Link do strony kampanii KLIKNIJ TUTAJ.

Więcej materiałów znajdziesz na stronie Naczelnej Izby AptekarskiejKLIKNIJ TUTAJ.



Zostaw odpowiedź